Rozmiar czcionek: |
Szkoła Podstawowa w Dębowcu

Procedura zawieszania zajęć.

Procedura zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

 

Podstawa prawna:

- § 18 ust. 2a-2c , ust. 3  rozporządzenia MEN z 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - dalej r.b.h.p.,

- § 1 ust. 1  i 2 , § 2 ust. 1  i 5  rozporządzenia MEN z 12.08.2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 - dalej r.COVID-19,

-  uzasadnienie do projektu rozporządzenia MEN z 12.08.2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (https://legislacja.gov.pl/projekt/12336968/katalog/12708115#12708115 ) - dalej uzasadnienie do projektu rozporządzenia MEN z 12.08.2020 r.

 

  1. Ustalenie czy w szkole, przedszkolu, placówce występuje zagrożenie epidemiologiczne powodujące zagrożenie zdrowia uczniów i podjęcie decyzji  o zawieszeniu zajęć.

 

  1. Dyrektor może zawiesić zajęcia w szkole, oddziale przedszkolnym  na czas oznaczony biorąc pod uwagę aktualną sytuację epidemiologiczną, która może zagrażać zdrowiu uczniów.
  2. Zawieszając zajęcia w szkole, oddziale przedszkolnym dyrektor bierze pod uwagę sytuacje epidemiologiczną, zarówno pojedyncze podejrzenia  zakażeń lub samych zakażeń, jak  i nagły przyrost liczby zakażeń nie tylko w szkole lub placówce, ale i na danym obszarze (w gminie, regionie).
  3. W przypadku podejrzenia wystąpienia w placówce zakażenia COVID-19 dyrektor zawiadamia stację sanitarno-epidemiologiczną i stosuje się do jej zaleceń.
  4. W przypadku podejrzenia wystąpienia w placówce zakażenia COVID-19 dyrektor może skorzystać z Infolinii NFZ dotyczącej postepowania w sytuacji podejrzenia zakażenia  COVID-19: 800-190-590.
  5. Właściwa miejscowo stacja sanitarno-epidemiologiczna dla placówki  -

 

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu

ul. Peowiaków 96
22-400 Zamość

tel84639 36 91 do 93  wew.238

e-mail:psse.zamosc@pis.gov.pl

numer dodatkowy: 606 535 497

 

  1. Zawieszenie zajęć może dotyczyć w szczególności: grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego lub całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
  2. Dyrektor może wystąpić o zawieszenie zajęć w tradycyjnej formie także w przypadku np. grupy uczniów przewlekle chorych (na podstawie opinii lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad uczniem) lub grupy uczniów, którzy posiadają wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania.

 

  1. Zgoda organu prowadzącego na zawieszenie zajęć
  1. Dyrektor może zawiesić zajęcia na oznaczony czas, po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
  2. Dyrektor szkoły składa bezzwłocznie Wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na zawieszenie zajęć. (Załącznik nr 1).
  3. Bezzwłoczna zgoda organu prowadzącego może być wydana w formie papierowej, ale także ustnie, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności.
  4. W przypadku otrzymania zgody ustnej, telefonicznej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności treść zgody lub opinii powinna być utrwalona w formie protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.

 

  1. Pozytywna opinia Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej
  1. Dyrektor może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
  2. Dyrektor szkoły składa bezzwłocznie Wniosek do Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej o opinię w sprawie zawieszenia zajęć. (Załącznik nr 2).
  3. Bezzwłoczna opinia Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej  może być wydana w formie papierowej, ale także ustnie, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności.
  4. W przypadku otrzymania opinii ustnej, telefonicznej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności treść opinii powinna być utrwalona w formie protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.

 

  1. Zarządzenie w sprawie zawieszenia zajęć na czas oznaczony
  1. Dyrektor szkoły,  za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną może być zagrożone zdrowie uczniów.
  2. Dyrektor wydaje w tej sprawie zarządzenie. (Załącznik nr 3).

 

  1. Zawiadomienie organu sprawującego nadzór pedagogiczny o zawieszeniu zajęć
  1. O zawieszeniu zajęć dyrektor bezzwłocznie zawiadamia w formie pisemnej  (tabela nr 3 przekazana przez kuratorium i wypełnienie formularza w panelu GSOK) organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
  2. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Lublinie.
  1. Zawiadomienie organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny o sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki w trakcie zawieszenia zajęć
  1. W sytuacji zawieszenia zajęć w szkole/oddziale przedszkolnym zajęcia  realizowane są  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  2. O sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki systemu oświaty dyrektor informuje w formie pisemnej (Załącznik nr 4) organ prowadzący tę jednostkę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Procedury zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

 

Wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na zawieszenie zajęć

....

 

 

..........................................................                                                            ...............................

Pieczęć szkoły                                                                                                                                       Miejscowość, data

Sz.P.

Prezes Stowarzyszenia Rozwoju Oświaty i Regionu ”Ziemia Skierbieszowska”

Na podstawie § 18 ust. 2a i 2c rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1166 ze zm.) zwracam się z prośbą o wyrażenie zgody na zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu  na czas oznaczony od dnia .................... do dnia .................... ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może zagrażać zdrowiu uczniów, a mianowicie z powodu: ........................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(należy wskazać przyczynę zawieszenia zajęć - np. podejrzenie zakażenia lub stwierdzone zakażenie u ucznia, pracownika, ogólna liczba zachorowań na danym obszarze, itp.).

Uważam, że zajęcia powinny zostać zawieszone w całości/w części obejmującej .................................................................................................................................................... *

(należy wskazać zakres częściowego zawieszenia zajęć stacjonarnych, np. dla grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć).

 

..................................................................

Imię i nazwisko (oraz podpis) Dyrektora

__________________

* Należy wybrać właściwe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Procedury zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

 

Wniosek do Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej o opinię w sprawie zawieszenia zajęć.

...................................................................                                                 .................................

Pieczęć szkoły                                                                                                                                      Miejscowość, data

Sz.P.

...................................................

Państwowy Powiatowy     Inspektor Sanitarny

         w Zamościu

Na podstawie § 18 ust. 2a i 2c rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1166 ze zm.) zwracam się z prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii w sprawie zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu  na czas oznaczony od dnia ....................... do dnia ....................... ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może zagrażać zdrowiu uczniów, a mianowicie z powodu: ......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(należy wskazać przyczynę zawieszenia zajęć - np. podejrzenie zakażenia lub stwierdzone zakażenie u ucznia, pracownika, ogólna liczba zachorowań na danym obszarze, itp. oraz można podać informację o przyczynach, które skutkują brakiem możliwości zapewnienia warunków bhp pobytu uczniów na zajęciach stacjonarnych).

Uważam, że zajęcia powinny zostać zawieszone w całości/w części obejmującej .................................................................................................................................................... *

(należy wskazać zakres częściowego zawieszenia zajęć stacjonarnych, np. dla grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć).

..........................................................

Imię i nazwisko (oraz podpis) Dyrektora

__________________

* Należy wybrać właściwe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3 do Procedury zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej w Dębowcu w sprawie zawieszenia zajęć na czas oznaczony

Zarządzenie Nr ...............

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Drołtowicach

z dnia ......................

w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Szkole/ Oddziale Przedszkolnym *

w Dębowcu

ze względu na sytuację epidemiologiczną

Na podstawie § 18 ust. 2a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1166), po uzyskaniu zgody organu prowadzącego oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w …

zarządzam, co następuje:

§ 1.

1. Zawiesza się na czas oznaczony prowadzenie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej** Oddziału przedszkolnego/ Szkoły* w ....................... w okresie od ....................... do dnia ....................... ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną powodującą zagrożenie zdrowia uczniów Oddziału przedszkolnego/Szkoły Podstawowej w Dębowcu**

2. W okresie czasowego zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1, zadania Przedszkola/Szkoły * w ....................... są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493).

§ 2.

Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej www.spdebowiec.szkolna.net oraz na tablicy ogłoszeń Szkoły* wDębowcu .

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

......................................

(podpis Dyrektora)

*Wybrać właściweZawieszenie zajęć może dotyczyć w szczególności oddziału, klasy, etapu edukacyjnego lub całej szkoły
w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.

 

Załącznik nr 4 do Procedury zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

 

https://formularz.kuratorium.lublin.pl/form1/

  • link do formularza , który należy wypełnić w przypadku zawieszenia jak                          i zakończenia zawieszenia.
  • Tabela nr 3 w  panelu kontaktowym GSOK – którą należy wysłać na adres zawieszenie@kuratorium.lublin.pl
  •  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 5 do Procedury zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Dębowcu oraz oddziale przedszkolnym ze względu na sytuację epidemiologiczną (COVID-19)

 

Zawiadomienie organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny o sposobie zajęć i innych zadań jednostki w trakcie zawieszenia zajęć

 

................................................................                                                      ...............................

Pieczęć placówki                                                                                                                                  Miejscowość, data

Sz.P.

Kurator Oświaty w Lublinie

oraz

Prezes Stowarzyszenia Rozwoju Oświaty                   i Regionu „Ziemia Skierbieszowska”                          w Dębowcu

Na podstawie § 2 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1389) uprzejmie informuję, że w czasie zawieszenia zajęć w Przedszkolu/Szkole/ Placówce .................... (należy podać nazwę jednostki oświatowej) od dnia .................... do dnia .................... ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może zagrażać zdrowiu uczniów, zajęcia oraz inne zadania będą realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość/ ..................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(należy wskazać inny sposób przyjęty przez dyrektora niż zdalny)*.

...................................................................

Imię i nazwisko (oraz podpis) Dyrektora

_______________

* Należy wybrać właściwe

 

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Imieniny:

BEZPIECZEŃSTWO-POLICJA

https://www.policja.pl/pol/mapa-zagrozen-bezpiecze/33880,dok.html

https://dzielnicowy-blizej-nas.policja.pl/dbn/moja-komenda/3563,Aplikacja-mobilna-quotMoja-Komendaquot.html

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Rzecznik Praw Dziecka